eTwinning «Smoke-free schools!» -Ολοκληρώνοντας ένα Ταξίδι Γνώσης

eTwinning «Smoke-free schools!» -Ολοκληρώνοντας ένα Ταξίδι Γνώσης

Με μεγάλη επιτυχία και πλούσιες εμπειρίες ολοκληρώθηκε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning «Smoke-free schools!», στο οποίο συμμετείχαν ενεργά οι μαθητές του σχολείου μας κατά το σχολικό έτος 2025-2026. Το έργο αποτέλεσε μια γέφυρα συνεργασίας ανάμεσα σε σχολεία της Κύπρου, της Αλβανίας, της Τσεχίας και της Ελλάδας, με κοινό στόχο την ευαισθητοποίηση γύρω από τις επιπτώσεις του καπνίσματος και την προώθηση ενός υγιούς τρόπου ζωής.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι μαθητές μας δεν περιορίστηκαν στη θεωρία.

Η δημιουργικότητα των μαθητών ξεπέρασε κάθε προσδοκία μέσα από πολυμεσικές δράσεις:

  • Ψηφιακό Μουσείο Πινάκων: Αναλύσαμε πώς η τέχνη αντικατοπτρίζει κοινωνικές συνήθειες. Κάναμε έρευνα πάνω στην ιστορία της τέχνης και το πώς ο καπνός συμβολιζόταν σε έργα μεγάλων ζωγράφων, συνδέοντας τον πολιτισμό με την κοινωνική ευθύνη.
  • Αντικαπνιστικό Λεξικό:μεταφρασμένο σε τέσσερις γλώσσες, αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας των μαθητών από όλες τις χώρες-εταίρους.
  • Συνεργατικό Διαδραστικό Βιβλίο: Δημιουργήσαμε από κοινού μια ψηφιακή έκδοση ενός e-book.Στόχος του βιβλίου ήταν να ενημερώσει, να ευαισθητοποιήσει και να συμβάλλει στην καλλιέργεια μιας πιο συνειδητής στάσης απέναντι στο κάπνισμα και τις επιπτώσεις του.
  • Podcast & Infographics: Οι μαθητές έγιναν δημιουργοί περιεχομένου, παράγοντας ηχητικές εκπομπές και ενημερωτικά γραφήματα για τις επιπτώσεις των τσιγάρων.
  • Σχολική Εφημερίδα: Καταγράψαμε τις δράσεις μας σε ειδική έκδοση, τιμώντας παράλληλα τις Παγκόσμιες Ημέρες (IMPORTANT DAYS) κατά του καπνίσματος.

Μια από τις πιο σημαντικές πτυχές του έργου ήταν η ενότητα «Learning from the Experts». Είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε διαλέξεις από επαγγελματίες υγείας, οι οποίοι μετέφεραν στους μαθητές έγκυρη γνώση. Παράλληλα, εξετάσαμε το κρίσιμο θέμα των ψευδών ειδήσεων (Fake news) γύρω από το κάπνισμα, μαθαίνοντας πώς να αξιολογούμε την πληροφορία στο διαδίκτυο.

Το κλίμα συνεργασίας κορυφώθηκε με τις διαδικτυακές μας συναντήσεις. Ήταν μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές μας να αλληλεπιδράσουν με συνομηλίκους τους από ευρωπαϊκές χώρες.

Κλείνοντας αυτό το έργο, κρατάμε την υπόσχεση για μια ζωή με «καθαρή ανάσα». Οι μαθητές μας, μέσα από την έρευνα και τη συνεργασία, έμαθαν να προασπίζουν τις αξίες τους, να λένε «όχι» στις εξαρτήσεις και να επιλέγουν την ελευθερία.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς εταίρους για αυτή την υπέροχη διαδρομή!

Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο, μπορείτε να επισκεφθείτε το blog  “Smoke-free schools!”που δημιουργήσαμε για τις ανάγκες του έργου και να γνωρίσετε όλες  τις δημιουργικές δραστηριότητες  που υλοποιήθηκαν από τους μαθητές κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.